Šestka monitoruje spotřebu plynu ve školách a školkách
Snížit náklady na vytápění a zároveň zachovat komfort dětem a žákům si klade za cíl pilotní projekt Máme to pod kontrolou, na kterém spolupracují Praha 6 a Pražská plynárenská.
- Datum publikace: 07.03.2023
Projekt Máme to pod kontrolou trvá do 30. dubna, tedy do konce topné sezóny, a zařazeno do něj bylo 31 plynových kotelen v šestkových školních budovách. Pražská plynárenská posoudí prostřednictvím dceřiné organizace Prometheus, energetické služby a.s., energetickou náročnost školních kotelen, spotřebu a také stav. Na základě tohoto vyhodnocení navrhnou odborníci nejlepší řešení pro úsporný a energeticky šetrný provoz školských budov. Cílem je šetřit a zároveň zachovat v budovách současné teplotní standardy, aby dětem nebylo ve třídách chladno. „V této náročné době nejen každý zodpovědný občan, ale i každý zřizovatel zvažuje, kde a jakou cestou ušetřit náklady na energie. Nám v tom pomůže profesionální monitoring spotřeby plynu a návrh investic vedoucích k energetickým úsporám,“ sdělila místostarostka pro školství Mariana Čapková.
Školy budou do konce dubna provádět samoodečty spotřeby plynu a posílat je na e-mailovou adresu, která byla vytvořena pro tento projekt. „Po ukončení monitoringu vytvoří dceřiná společnost Prometheus každé škole vyhodnocení spotřeby energií a vypracuje analýzu a doporučení, jaká opatření budou pro další úspory energií nejúčinnější,“ vysvětluje Martin Pacovský, předseda představenstva Pražské plynárenské. Navržená opatření se budou týkat nejen výměny kotlů za nové a úspornější modely, ale někde pomůže jen správné a odborné seřízení těch stávajících, jinde výměna ovládacích ventilů a podobně. Často podobná, ne příliš finančně náročná opatření mohou školám uspořit nemalé finanční prostředky. Pražská plynárenská pomůže šestkovým školám nejen šetřit peníze za topení, ale také finančně podpoří celý projekt Máme to pod kontrolou. Díky tomu mohou v průběhu roku školy a školky realizovat drobná úsporná opatření, která povedou ke zpříjemnění prostředí a radost udělají dětem i pedagogům.