Praha 6 představila další učebnice češtiny pro děti s odlišným mateřským jazykem
Díky podpoře Prahy 6, ministerstva vnitra a Úřadu vysokého komisaře OSN pro uprchlíky mohly vzniknout další nové učebnice českého jazyka pro děti, pro něž není čeština mateřským jazykem.
Praha 6 hraje prim v integraci ukrajinských dětí v průběhu války na Ukrajině. V souvislosti s tím vznikala stále větší potřeba mít učební pomůcky, které by integraci urychlovaly. A tyto učebnice jsou dalším nástrojem k efektivní výuce češtiny.
„Po úspěšné celorepublikové distribuci prvního dílu učebnice, nyní představujeme již finální kompletní sadu. Cílem je žáky zapojit co nejpřirozenější formou do třídního kolektivu, sociokulturního prostředí a dění ve škole. Je pro nás důležité, aby si žáci osvojovali jazyk a měli možnost komunikovat nejenom mezi sebou, ale také se svými učiteli a novými kamarády. To je totiž pro jejich sžití se s novým prostředím klíčové," říká místostarostka městské části Praha 6 Mariana Čapková, která je i kmotrou těchto učebnic.
Čeština a jak na ni, II. díl autorka: Anna Slabá
Čeština v akordech autorky: Martina Šulcová a Ivana Kůrková
Učebnice mohly vzniknout díky finanční podpoře Úřadu vysokého komisaře OSN pro uprchlíky (UNHCR) a ministerstva vnitra.
Městská část Praha 6 dlouhodobě integruje žáky s odlišným mateřským jazykem (OMJ) do školského, kulturního a sociálního prostředí ve spolupráci se Základní školou Marjánka, která má v tomto ohledu více než dvacetiletou tradici. Výsledkem této spolupráce je vznik dalších inovativních publikací, které výrazně přispívají k efektivní výuce češtiny pro žáky s OMJ.
Cílem projektu je vzdělávání žáků cizinců ve znalostech češtiny a sociokulturních reálií, což jim usnadňuje lepší orientaci v českém školském, kulturním a sociálním prostředí.
Žáci se tak zábavnou a nenásilnou formou naučí co nejrychleji zorientovat v českém jazyce a dorozumět se tak, aby byli schopni dále ve výuce pokračovat ve svých kmenových třídách.
[24.09.2025]