Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Místní akční plán vzdělávání bude v Praze 6 pokračovat i příští rok

Projekt byl realizován v období od ledna 2024 do konce roku 2025 a navázal na předchozí etapy MAP I – III. Završil tak víceletý proces systematického rozvoje vzdělávání v území Prahy 6. Projekt upevnil dlouhodobou spolupráci mezi školami, zřizovatelem, odbornými partnery a dalšími aktéry a zajistil kontinuitu akčního plánování v oblasti vzdělávací politiky.

    Všechny plánované aktivity projektu byly úspěšně realizovány a projekt dosáhl všech indikátorů stanovených ve výzvě. Jedním z hlavních přínosů MAP IV byla aktualizace strategických dokumentů pro další období. Projekt připravil a schválil aktualizaci analytické části MAP, aktualizoval strategický rámec MAP do roku 2028 a zpracoval tři akční plány pro školní roky 2025/26, 2026/27 a 2027/28. Tím zajistil připravenost území na nadcházející období a vytvořil aktuální koncepční podklad pro další rozvoj vzdělávání v městské části.

    Projekt dále rozvíjel odborné platformy a pracovní skupiny, kterých v rámci MAP IV fungovalo a do konce roku funguje sedm. Tyto pracovní skupiny pokrývaly klíčová témata, jako jsou moderní didaktické formy, rovné příležitosti, koncepční rozvoj škol, financování, využívání digitálních technologií, občanské kompetence nebo zájmové vzdělávání. Pracovní skupiny se scházely pravidelně a staly se nositeli odborné diskuse i zdrojem doporučení a podkladů pro strategické i implementační aktivity projektu.

    „Sdílení know how mezi školami, podpora a vzdělávání pedagogických pracovníků, to jsou hlavní devizy, které v rámci projektu vnímám. Jako celkem unikátní se v této fázi ukázala podpora vychovatelek ve školních družinách. Pro pokračování projektu MAP V se nám podařilo získat ještě více škol včetně těch uměleckých. A budeme se zaměřovat také na přechod dětí z mateřských na základní školy," říká k projektu místostarostka Prahy 6 pro oblast školství Mariana Čapková.

    Významnou součástí projektu byla realizace konkrétních vzdělávacích a podpůrných aktivit pro pedagogy, žáky i rodiče, které vycházely z předešlých MAP z tzv. implementačních plánů. V rámci projektu bylo uskutečněno velké množství vzdělávacích akcí pro pedagogy a pracovníky ve vzdělávání, které se zaměřily např. legislativu ve školství, práci s žáky s odlišným mateřským jazykem, i se žáky se znevýhodněním.

    Realizována byla i řada školních a mimoškolních aktivit zaměřených na rozvoj kompetencí žáků, finanční gramotnost či rozvoj polytechnických dovedností. Projekt se také věnoval osvětovým aktivitám směrem k rodičům, zejména prostřednictvím seminářů zaměřených na komunikaci mezi školou a rodinou či práci s žáky s OMJ. MAP IV posílil partnerskou síť spolupráce.

    Do projektu bylo zapojeno více než 55 škol, spolupracovalo se školskými poradenskými zařízeními, neziskovým sektorem, vysokými školami i odbornými organizacemi. Tento systém spolupráce umožnil efektivní přenos zkušeností, sdílení dobré praxe a koordinaci aktivit v celém území.

    Projekt významně přispěl i k posílení kapacit zřizovatele v oblasti strategického řízení a zajišťování kvality vzdělávání. Součástí projektu byla i procesní a metodická podpora škol i zřizovatele. Zřizovatel využíval výstupy projektu při aktualizaci své vzdělávací strategie a při plánování investic a souvisejících opatření. Projekt MAP IV naplnil stanovené cíle, realizoval všechny plánované výstupy a významně přispěl k rozvoji kvality vzdělávání v městské části Praha 6. Zajistil kontinuitu akčního plánování, podpořil profesní růst pedagogů, prohloubil spolupráci mezi školami a zřizovatelem a vytvořil pevný základ pro navazující projekt MAP V

    Příklady aktivit

    Financování regionálního školství

    Legislativa pro ředitele a pedagogy

    Minimální standard bezpečnosti ve školách

    Novinky v legislativě

    Jak na dobrou atmosféru v týmu MŠ

    Spolupráce a prevence vyhoření

    Rozvoj čtenářské gramotnosti a pisatelství

    Práce s knihou v MŠ

    Tvůrčí psaní

    Jak na matematickou pregramotnost

    Geogebra Metoda podle prof. Hejného

    Aktivizační metody v matematice

    Práce s nadanými žáky

    Školní zralost

    Péče o žáky se SVP

    Psychomotorické hry vhodné pro žáky

    Pozornost a paměť

    Práce s kolektivem žáků - prevence šikany

    Žáci s komunikačními problémy

    Předcházení konfliktům

    Metody práce usnadňující přechod MŠ- ZŠ

    Využití relaxačních technik pedagogem

    Prevence rizikového chování žáků

    Školní a emoční zralost z pohledu psychologa

    Spolupráce pedagog – asistent pedagoga

    Základy krizové intervence

    Psychohygiena

    Jak si pohlídat osobní hranice

    Využití virtuální reality ve výuce

    AI ve vzdělávání

    Praktické seznámení s nástrojem CANVA

    Chromebooky a nástroje AI

    Microsoft – AI jako kopilot pedagoga

    Expo ve školách

    Samet ve školách

    Finanční gramotnost pro žáky

    Transformace hodnocení škol

    Polytechnická výchova na I. st. ZŠ spolupráce s leteckými modeláři

    Letecký den na Vypichu

    Environmentální výchova – projekty ve školách

    Cesta do vesmíru: úspěšný tým Zero G

    Projekt Spolupráce s ČVUT

    Městský žákovský parlament - setkání s představiteli radnice

    Jak připravovat projekty

    Spolupráce a setkávání koordinátorů školních žákovských parlamentů

    Sdílení zkušeností pedagogů MŠ a ZŠ

    [11.12.2025]

    náhled souboru