Konference Visiolibrum
Městská knihovna v Praze zve na konferenci věnovanou nejnovějším trendům ve Virtuální realitě. Mezi přednášejícím budou přední odborníci (Jan Horský, Michal Rybka a další) i zástupci herních studií (například Beat Games, jejichž produktem je nejpopulárnější a nejprodávanější hra pro VR Beat Saber). Součástí programu budou i workshopy a samozřejmě představení knihovny a jejího projektu virtuální podoby Ústřední knihovny. Vstup na konferenci je zdarma, podmínkou účasti je přihlášení se přes online formulář. Konference je podpořena fondy EHP.
- Datum konání: 04.03.2024 od 15:00
- Místo konání: Městská knihovna v Praze, pobočka Petřiny, U Petřin 2511/1, 160 00 Praha 6
- Pořadatel: Městská knihovna
- Katastrální území: Břevnov
- Další informace: https://www.mlp.cz/cz/akce/e27557-konference-visiolibrum/
- Kontakt:
+420 770 130 242
Program konference:
Participativní workshopy
- 13.00 až 14.30 – VR a budoucnost knihoven. Knihovnu nikdy nestaví knihovníci pro sebe – vždy ji staví pro své návštěvníky. VR v přípravě nových prostor může pomoci. Sbíráním zkušeností i zkoušením návrhu před tím, než zdi doopravdy stojí. A přesně to společně v rámci knihovní VR aplikace vyzkoušíme. Maximální kapacita 10 zájemců.
- 13.00 až 14.30 Virtuální, rozšířená a smíšená realita v průmyslovém světě. Objevte s námi přínosy virtuálních technologií v profesionálním prostředí firem. Poskytneme vám vhled do těch největších trendů v oblasti profesního VR, AR a MR. Maximální kapacita 10 zájemců.
Přednášková část:
- 15.00 – Zahájení přednáškové části.
- 15.30 – Jan Horský: Proč to trvá tak dlouho? Proč pořád koukáme na obrazovky, když VR mělo dávno nahradit počítače, telefony a dokonce i mikrovlnky. Dotkneme se rychle historie, současného stavu věcí a podíváme se i na to, jestli Apple Vision Pro nahradí vaši pračku.
- 17.00 – Michal Rybka: Cesta k umělé inteligenci. Cesta k umělé inteligenci: to odkud jsme vyšli a kam jdeme. O AI v minulosti, dnes i v budoucnosti, zejména v kontextu vlivu AI na VR.
- 18.30 – Marek Kulkovský: Perzistentní rozšířená realita. Od určitého momentu může rozšířená realita fungovat jako kouzlo, portál do jiného světa, digitální vrstva informací v prostoru. Jak toho docílit a čeho se vyvarovat?
- 20.00 – Beat games: Beat Saber. O nejpopulárnější a nejprodávanější hře na VR, která definovala tuto generaci virtuální reality.
- 21.30 – Ukončení programu.
Změna programu vyhrazena. Konference je podpořena fondy EHP.